A szeptembertől hatályos döntést azzal indokolták, hogy a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) legutóbbi adatai szerint november 1,2 százalékkal mérséklődött a légiáru-forgalom, és később sem várható gyors fellendülés, ezért az igény is mérséklődik a teherszállítók iránt.
A Boeing eddig havi 1,3 darabot gyártott a típusból, ezt csökkenti havi 0,5-re, emiatt 569 milliós többletköltség merül fel a harmadik negyedévi könyvelésben.
A 747-es 1970-ben állt szolgálatba az azóta megszűnt Pan American légitársaságnál, és eddig 1500 darab készült belőle. A négy hajtóműves gép viszont az utóbbi időben veszít népszerűségéből, mert a légitársaságok hatékonyabban üzemeltethető, két hajtóműves gépeket vásárolnak inkább.
A Boeing múlt héten közölte, hogy 2015-ben 18 darabot adtak át üzemeltetésre a legújabb 747-8-as típusból, és mindössze kettőre kaptak megrendelést.