A Brexitet követő gyűlölet-bűncselekmények és a kelet-európai bevándorlókkal szembeni nyílt rasszizmus sem volt hatással a régióból Nagy-Britanniába utazók számára - írja Váradi Józsefre, a Wizz Air vezérigazgatójára hivatkozva a The Times. Váradi Londonban, egy iparági találkozón a lap szerint azt mondta, nagyon szorosan figyelemmel kísérik az ilyen eseteket, például a lengyeleket Harlowban és Essexben ért atrocitásokat. Ugyanakkor hozzátette, hogy a bevándorlás ellenes hangulat nem volt hatással számaikra.
Nem láttunk nagy változást a keresletben, az utasszámunk nem változott jelentősen - mondta.
A Times a Wizz Air-t mint a kelet-európai Ryanairt mutatja be, amelynek üzleti modellje az ír cég mintájára alapul. A lap emlékeztet, a Wizz Air például az első román bevándorlókat 2014-ben szállította a London melletti Luton repülőtérre, s azóta Nagy-Britanniában a kilencedik legnagyobb forgalmat lebonyolító légitársasággá vált. Az általa a szigetország felé lebonyolított, évi 5 millió fős utasforgalom az American Airlines-éhoz mérhető, s nagyobb, mint a Virgin Atlanticé. A szigetországi forgalom a Wizz Air teljes forgalmának a negyedét teszi ki.
A Times szerint azonban a Brexitnek mégis volt hatása a cég terveire. A font leértékelődése miatt ugyanis a Wizz Air visszafogta további flottabővítési elképzeléseit. Korábban a brit célpontok által lekötött kapacitások 30 százalékos növelését tervezték (ez jelenleg 17 repülő 78 járaton), ezt a növekedési tervet most felezte a cég. A Wizznél úgy gondolják, hogy a gyengébb font a járataik iránti keresletet is kedvezőtlenül érintheti.
Váradi véleménye eléggé ellentmond annak, mint amit néhány nappal ezelőtt, Michael O'Leary, a Ryanair főnöke nyilatkozott a témáról. Ő azt mondta, hogy a Brexit szavazás miatt cége 5 millióval kevesebb utassal számol Nagy-Britanniában. Ők egyébként a brit piacon várt kiesést más országokban, például lengyelországi és németországi járatokkal ellensúlyoznák.