"Zöld foltokat" lát a több mint egy évtizede veszteséges Opelnél a GM vezérigazgatója, Dan Akerson annak ellenére, hogy az eladások még mindig csökkennek és az európai leányvállalat méretes veszteséget halmozott fel 2012-ben is - írta a Financial Times. A nagyfőnök továbbra is elégedetlen a GM itteni teljesítményével, amit jelentős részben - hasonlóan a többi autógyártóhoz - a piac vészes zsugorodása okoz. Akerson úgy véli, hogy az Opel minden baj ellenére az évtized közepére nullszaldóssá válhat. A vezérigazgató megerősítette, hogy amint kifut a Zafira busz-limuzin gyártása az Opel bochumi üzemében, bezárják a gyárat. A cég decemberben eladta a franciaországi Strasbourgban lévő bázisát, ahol erőátviteli egységeket állítottak elő.
A GM 2500 fővel csökkentette európai munkaerő-állományát. A nagy-britanniai Ellesmere Portban lévő üzemben - ahol az Opelek jobboldali kormányos változatait gyártják Vauxhall néven - az amerikai alkalmazottaknak ajánlott alkut kínáltak a dolgozóknak. Eszerint a munkafeltételek szigorításáért cserébe részesülhetnek a profitból - már akkor, majd egyszer, ha lesz nyereség. Akerson mindezt úgy értékelte, hogy jó úton haladnak afelé, hogy Európában összhangba hozzák a gyártási kapacitásokat a piaci igényekkel.
Az anyavállalat sokat vár az Opel és a PSA Peugeot-Citroen szövetségétől is. A vezérigazgató megerősítette, hogy a logisztikai együttműködésen túl három közös autóplatformot fejlesztenek ki. (Korábban olyan sajtóhírek jelentek meg, hogy a közös autóépítésből nem lesz semmi.) Akerson lehetőséget lát arra is, hogy a franciákkal közösen lépjenek fel az orosz és a latin-amerikai piacon. Reményei szerint a General Motors adósságainak besorolása az évtized közepére visszatérhet az A jelű szintre.