A francia polgári légiközlekedési igazgatóság (DGAC) arra kérte a légitársaságokat, hogy minél több járatot töröljenek a párizsi Roissy, Orly, és Beauvais repülőtéren, valamint a lyoni, a nizzai, a marseille-i, a toulouse-i és a bordeaux-i terminálokon "a rendkívüli sztrájkmozgalom miatt, amelyben a légiirányítók közel 100 százaléka vesz részt".
"A ma előzetesen törölt 1800 járat mellett, további 65-öt töröltek a Roissyn és 60-at az Orlyn" - közölte a DGAC egyik szóvivője. A légiforgalmi irányító központok csak a kötelező minimum szolgáltatást nyújtják sztrájkba lépett, de munkára kötelezett munkatársakkal.
A francia légiirányítók legjelentősebb szakszervezete, az SNCTA kedden lépett sztrájkba, amellyel az ágazatban tervezett "európai szabályozások nemzeti politikára gyakorolt közvetlen következményeire" kívánja felhívni a figyelmet, és nem támogatja Brüsszelnek az egységes európai légtér létrehozására irányuló tervét. A munkabeszüntetéshez szerdán további szakszervezetek (CGT, CFDT, Unsa és FO), valamint tíz uniós országban az Európai Közlekedési Dolgozók Szövetségének (ETF) tagjai is csatlakoztak.
A több, mint tíz éve megszületett elképzelés célja a határok megszüntetése az európai légtérben, és azzal párhuzamosan a kapacitás megháromszorozása, a légi közlekedés szabályozásának harmonizációjával a költségek felére csökkentése, valamint a környezetszennyezés 10 százalékos visszaszorítása.
Miután a francia és a német kormány kedden azt kérte az Európai Bizottságtól, hogy függessze fel a reformot, a francia légiirányítók lerövidítették az eredetileg háromnaposra tervezett munkabeszüntetést, és csütörtökön várhatóan minden járat közlekedni fog.
Szerda este 7-től péntek reggel 8 óráig viszont a vasúti közlekedésben kell fennakadásokra számítani, miután a francia állami vasúttársaság (SNCF) dolgozói is sztrájkot hirdettek. A belföldi vonatoknak várhatóan negyven százaléka fog csak közlekedni csütörtökön, a Párizst Londonnal összekötő Eurostar, a Brüsszelbe és Amszterdamba közlekedő Thalys és a Németországba induló Alléo járatai menetrendszerűen indulnak, Svájcba viszont csak minden második, Olaszországba pedig minden harmadik vonat fog elindulni.
A vasutasok az ellen tiltakoznak, hogy a kormány a jelenleg egységes, de eladósodott vasúttársaságot három különböző, a szolgáltatástól függően ipari, illetve kereskedelmi céggé kívánja felosztani, amely a dolgozók szerint a vasúti rendszer széteséséhez vezethet. A tervezet jövő ősszel kerül a parlament elé.
Az SNCF mintegy 150 ezer embernek ad munkát Franciaországban, ahol naponta 15 ezer vonat közlekedik.