A vállalat 14 milliárd dollárt tervez befektetni a kelet-ázsiai országban a következő öt év során, hogy éves eladásait 5 millióra emelje. Ennek érdekében a GM öt új gyártóegységet nyit majd, 60 új vagy újragondolt modellel áll elő, többek közt a luxuskategóriás Cadillac 9 új típussal jelentkezik majd - írja a lap a GM tájékoztatására hivatkozva.

Az amerikai óriáscég 10 kínai partnerrel létrehozott vegyesvállalata és gyárai jelenleg 50 ezer főt alkalmaznak. Tavaly a kelet-ázsiai országban rekord mennyiségű, 3,1 millió darab járművet sikerült értékesíteni, miközben az Egyesült Államokban csak 2,8 milliót. A cég jövőbeli növekedéséhez elengedhetetlen a kínai piacra való fókuszálás, ott ugyanakkor globális összehasonlításban különösen kiélezett a verseny, s a gyártáson kívül a kutatás-fejlesztésre is jelentős összegeket kell áldozni - véli a China Dailynek nyilatkozó autópiaci szakértő.

A lap Mary Barrat, a GM vezérigazgatóját idézi, aki a jövőbeli tervek ismertetésekor azt hangsúlyozta, a technológiai újítások és azok integrációja tehetik a céget a legértékesebb autógyártóvá a világon. Az új modelleket a GM nagysebességű mobilsávot használó járművek közti "kommunikációt" lehetővé tevő rendszerrel szereli majd fel, s emellett a Super Cruise, automatizált, vezetés közben a kezeket szabadon hagyó technológia bemutatását tervezi.