Főként átszervezési programjának kezdeti költségei és a dollár erősödése miatt éves összehasonlításban több mint ötödével, 1,48 milliárd dollárra csökkent a PepsiCo Inc. nettó profitja a második negyedévben. Az árbevétel 16,5 milliárd dollárra mérséklődött 16,8 milliárdról. A halvány eredményeket elsősorban a vállalat mexikói és kínai tevékenységének úgynevezett refranchising átalakítása okozta, ami azt jelenti, hogy a PepsiCo partnerségre lépett helyi cégekkel italai értékesítésére. Ennek eredményeként a bevételek ezeknél a vállalatoknál keletkeznek. A változtatás része a cég átszervezési programjának, amely szerint egyebek mellett három százalékkal csökkentik az alkalmazottak számát. A cégvezetés ígérete szerint az átalakítás felfrissíti a vállalat tevékenységét és csökkenti költségeit a következő években.

A nagy munka azonban jelentős kiadásokkal jár, amelyek jó része az átalakítás elején jelentkezik. A második negyedévben 77 millió dollár átszervezési költséget számoltak el és az év hátralévő részében további 315 millió dollárt fektetnek be a szép jövő érdekében. Nehezíti a folyamatot, hogy miközben a PepsiCo termékkínálata bővült, a vásárlók még mindig a klasszikus Pepsivel azonosítják a céget, amely az utóbbi időben veszített népszerűségéből. További gond, hogy az alapanyagok drágulása 15 százalékot faragott le az üzemi nyereségből, illetve hogy a dollár erősödése elnyelte az USA-n kívül szerzett bevétel egy részét.