Christophe Lèguevaques, a perben részt vevő MyLeo jogi platform ügyvédje elmondta, hogy a vállalatokat most értesítették a mintegy 1100 embert képviselő csoportos keresetről. A per lényege, hogy 2012 és 2016 között Európában 400 000 járműben használták azt az 1,2 literes benzinmotort, amellyel számos megbízhatósági és műszaki probléma volt. A felperesek szerint a két autógyártónak, a Renault-nak és a Nissannak vissza kellett volna hívnia garanciális javításra az érintett járműveket – derül ki a Reuters cikkéből.
Lèguevaques hozzátette, hogy ügyfelei jelenleg nem kérnek pénzügyi kártérítést, de első lépésként bizonyítékokat szeretnének szerezni állításuk alátámasztására, hogy az autógyártóknak visszahívást kellett volna kiírniuk, amikor felfedezték a hibát.
A Renault korábban azt mondta, hogy a Spanyolországban és Nagy-Britanniában gyártott motor túl sok olajat használt, de hozzátette, hogy ez nem jelentett biztonsági kockázatot. A szabályozó hatóságok felé nem közöltek hivatalos visszahívást.
Az autógyártó kedden közölte, hogy nem bocsátkozik kollektív tárgyalásokba, de eseti alapon megvizsgálja, hogy a kérdéssel kapcsolatban kártérítést fizet-e az ügyfeleknek.
"Első körben arra biztatjuk azokat az ügyfeleket, akik úgy gondolják, hogy érintettek lehetnek ebben a problémában, hogy forduljanak a helyi Nissan márkakereskedéshez, akik megfelelően megvizsgálják a járművet, és megadják a szükséges támogatást" – tette hozzá a Nissan közleményében.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!