A cég azt közölte pénteken, hogy a november végével zárult három hónapban az adózott eredmény 847 millió dollár, részvényenként 0,52 cent lett az egy évvel korábbi 767 millió dollár, részvényarányosan 46 cent után. Szakértők kisebb, 46 cent részvényarányos eredményre számítottak a negyedévre.
A cég bevétele 8,55 milliárd dollárról 9,37 milliárd dollárra nőtt, szintén felülmúlta az elemzői várakozásokban szerepelt 9,17 milliárd dollárt.
A Nike eladásai az észak-amerikai piacon, ahonnan bevételének egy jelentős része származik, 9 százalékkal, 3,78 milliárd dollárra nőtt.
A Nike európai, közel-keleti és afrikai eladásai 8 százalékkal, 2,3 milliárd dollárra nőttek, az ázsiai és csendes-óceáni térségben, valamint Latin-Amerikában az együttes eladás 2 százalékkal 1,3 milliárd dollárra emelkedett.
Kínában is sikerült növelni az értékesítést, 26 százalékkal, 1,54 milliárd dollárra.
A Nike cipőeladásból származó negyedéves bevétele 11 százalékkal, 5,565 milliárd dollárra nőtt, a ruházati termékek értékesítése 10 százalékkal, 3,05 milliárd dollárra emelkedett, a kiegészítő sporttermékeké viszont 1 százalékkal, 323 millió dollárra csökkent.
Tájékoztatás
A jelen oldalon található információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik. A jelen oldalon megjelenő írások nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII. törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást.
Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani, melyre a jelen oldal nem vállalkozik és nem is alkalmas. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadóval!