A német sportcikkgyártó konszern csütörtökön azt közölte, hogy az első negyedévben árbevétele 19 százalékkal, 5,67 milliárd euróra, nettó nyeresége pedig 30 százalékkal, 455 millió euróra emelkedett. Az üzemi eredmény 29 százalékkal, 632 millió euróra nőtt.
Az év egészét tekintve az Adidas bízik benne, hogy a nettó nyeresége 18-20 százalékkal emelkedhet, az árfolyamhatások nélkül számított bevétele pedig 11-13 százalékkal nőhet idén. (Novemberben jó adatokat közöltek.)
A bajorországi központú vállalat észak-amerikai és kínai teljesítménye kiemelkedő volt, Európa és Latin-Amerika mérsékelt növekedést produkált, az eladások csak Oroszországban csökkentek - mondta el Kasper Rorsted, az Adidas cégvezetője.
Az internetes kereskedelem alakulása szintén bizakodásra ad okot, hiszen az online eladások több mint 50 százalékkal bővültek éves összehasonlításban.
Az Adidas márka futó- és outdoor cikkei voltak a legnépszerűbbek, a vállalat másik jelentős márkája, a Reebok is jelentős növekedést ért el - írja az MTI.
A német vállalat idei első negyedéves eredménye felülmúlta az amerikai rivális Nike februárban végződött negyedévre jelentett eredményét: az amerikai piacot uraló Nike eladásai csak 5 százalékkal bővültek, míg nyeresége zsugorodott.
A másik feltörekvő amerikai rivális, az Under Armour 7 százalékkal növelte bevételét az év első három hónapjában, azonban veszteséges negyedévet zárt.
A német Dassler testvérek által 1924-ben alapított vállalat 1949 óta működik Adidas (az alapító, Adolf Dassler nevéből alkotott) néven, a világ 160 országában több mint 60 ezer alkalmazottat foglalkoztat, évente több mint 840 millió terméket értékesít mintegy 19 milliárd euró értékben (2016-os adat).
A vállalat részvényárfolyama csütörtök délután fél egykor 1,59 százalékos pluszban, 185 eurón álllt a frankfurti tőzsdén.