A vállalat kedden azt közölte, hogy a Pepsico Észak-Amerikában 5,24 milliárd dolláros árbevételt ért el az idei második negyedévben, 2 százalékkal felülmúlva a tavalyi év azonos időszakát. Az eladási volumen stagnált, azonban az árazás 1 százalékkal emelkedett - írta az MTI.
A PepsiCo árbevétele a június 17-én zárult negyedévben éves összehasonlításban 2,1 százalékkal, 15,71 milliárd dollárra emelkedett, amely meghaladta a 15,59 milliárd dollárt valószínűsítő elemzői várakozásokat.
Az idei második negyedévben a vállalat nettó eredménye 2,11 milliárd dollár, részvényarányosan az elemzők által várt 1,39 dollárnál magasabb, 1,46 dollár lett az egy évvel ezelőtti 2,01 milliárd dollár, részvényenkénti 1,38 dolláros adózott eredmény után.
Az idei második negyedévben egyszeri tételek nélkül pedig 1,50 dollár volt a részvényarányos adózott eredmény. A szakértők gyengébb adatra, 1,40 dollárra számítottak.
A PepsiCo idei évre vonatkozó részvényarányos eredményvárakozása jelenleg 5,13 dollár.
A Coca-Cola és kisebb vetélytársa, a Pepsi is azzal szembesül, hogy a fogyasztók világszerte egyre inkább próbálnak figyelni az egészségükre, és a szénsavas italok helyett inkább teát és gyümölcslevet isznak.
A két nagyvállalat igyekszik alkalmazkodni az új táplálkozási trendekhez, csökkentve termékeinek cukor- és kalóriatartalmát, valamint az egészségtudatosabb vásárlókkal rendelkező piacokon inkább a kisebb kiszerelésű, nagyobb profitrátát biztosító termékeket részesítik előnyben és egyre inkább csökkentik a nagy kiszerelésű, akciós szénsavas üdítőitalok kínálatát.
A PepsiCo globális márkái közé tartozik egyebek között a Pepsi, a Lay's, a Cheetos, a 7Up, a Tropicana, valamint a Gatorade sportital család.