A német kormánnyal a városok levegőtisztaságának a megőrzéséről folyó "dízelcsúcs" tárgyalásokon felmerült lehetséges megoldásokról szólva a Volkswagen vezető munkatársa elmondta, hogy szerintük "nincs technikailag kivitelezhető lehetőség" a motorok utólagos átépítésére. Rámutatott ugyanakkor, hogy sem a katalizátor beszállító cégek, sem maguk az autógyárak nem lesznek hajlandóak garanciát vállalni az utólag beépített berendezések nitrogén-oxid-kibocsátás csökkentő funkciójára - szemlézi az MTI.
A Volkswagen hivatalos álláspontja szerint az autógyár kész minden kompromisszumra a károsanyag-kibocsátás csökkentése érdekében. "Bármilyen értelmes megoldásban készek vagyunk részt venni, ami hozzájárulhat a belvárosi behajtási tilalom elkerüléséhez" - jelentette ki a Volkswagen szóvivője.
A kormány részéről Svenja Schulze környezetvédelmi miniszter a régi dízelautók utólagos átalakítását, Andreas Scheuer közlekedési miniszter viszont a régi autók újra cserélésének támogatását szorgalmazza. Az autóipari cégek a közlekedési miniszter álláspontját támogatják, hangsúlyozva, hogy az átépítéshez szükséges szűrőberendezések kifejlesztése, majd engedélyeztetése a Kraftfahrt-Bundesamt gépjárműfelügyeletnél éveket venne igénybe. Ez alatt az idő alatt pedig sokkal többet lehetne tenni a városok levegőjének tisztasága érdekében a régi dízelautók újra cserélésével.
A dízelautók ellen egyre több helyen vezetnek be tiltást, legutóbb Észak-Olaszországban jelentettek be szigorítást.
A fotó forrása: Fred Dufour/AFP.