A Wizz Air ötvenezer kedvezményes árú, bruttó 9900 forintos repülőjegyet kínál fel február 2. és március 8. között azoknak, akik "lemaradtak" a Malév járatokról - jelentette be Váradi József, a Wizz Air vezérigazgatója egy mai sajtótájékoztatón. Az jegyár nem piaci alapú, ilyen rövid időn belül ugyanis ennyiért nem  jegyet vásárolni, a légitársaság célja a segítség nyújtás - hangsúlyozta Váradi.

A mostani fejlemények tükrébe a Wizz Air a jelenlegi három gép helyett ötre növeli azok számát márciustól, és 66 százalékkal kívánja növelni kapacitásait Magyarországon, az utasok száma pedig akár 50 százalékkal is nőhet és a tavalyi 1,2 millió magyarországi utas után idén akár ez két millió is lehet. Ezzel a Wizz Air hétszázzal növelheti alkalmazottai számát.

Nem ők lesznek az egyetlenek, akik erre reagálni fognak, legalábbis ez a nemzetközi gyakorlat, általában több kapacitás érkezik a piacra, mint amennyi "kimegy" - fogalmazott Váradi. A Wizz Air rövidesen Bukarestbe is repülni fog, de Váradi elképzelhetőnek tartja, hogy további célállomáskora indít gépeket Budapestről, és az is lehetséges, hogy a tervezett öt gép után továbbiak is jöhetnek Budapestre.

Váradi azt is elmondta, hogy "bejelentkeztek" a fejlesztési minisztériumhoz annak érdekében, hogy a Wizz Airt jelöljék ki - egyes - felszabadult Malév útvonalak üzemeltetőjeként az open sky egyezmény alá nem tartozó országok állomásai esetében. (Ez leginkább az unión kívüli területeket érinti). Ezt az "igényüket" hivatalosan ma adják be. Ilyen igénnyel - útvonalanként - valamennyi európai légitársaság is bejelentkezhet és információnk szerint nem is csak a magyar hatóságon múlik a döntés.

A Wizz Airt egyébként a Moszkva, Tel-Aviv, Isztambul, Kijev járatok érdeklik. A Malév "vagyonára, brandjére nem készül a Wizz Air, az akvizíció korábban sem jellemezte a céget. Arra azért nem gondolnak, hogy a Malév szerepében tetszelegjenek, tehát a későbbiekben is másodlagos repülőtérre közlekednek - tette hozzá Váradi, aki arra a kérdésre, hogy számítanak-e egy "új Malév" megjelenésére, aki úgy fogalmazott:hogy légitársaságok jönnek és mennek, és a szereplők újra megmérettetődnek a piacon.

Váradi szerint további , a Malévhez hasonló esemény várható, hisz a piacon konszolidációra van szükség. Az elmúlt tíz évben mintegy száz légitársaság ment csődbe Európában.