Romániában több mint 200, külföldön pedig már több mint 8 ezer rendelés érkezett a Dacia új egyterűjére a Lodgyra - jelentette be a modell hivatalos romániai bevezetésének alkalmából szerdán Thomas Dubruel az autógyártó kereskedelmi igazgatója. A Logan, a Sandero és a városi terepjáró a Duster sikerét követően a román autógyártó Dacia ez alkalommal az egyterű (MPV) kategóriában kíván hódítani, cél a világpiac legkevesebb 10 százalékának megszerzése. A előző Dacia modellek eladási adataiból ítélve a Lodgy sikere biztosítottnak tűnik, hiszen a 4,5 méter hosszú, hét ülés mellett is több mint 207 literes csomagtérrel rendelkező autó ára a legalacsonyabb a kategóriában. A Lodgy külföldön - így Magyarországon is - már egy hónapja megvásárolható, Franciaországban 1800, Spanyolországban 250 darabot értékesítettek. Amint arról beszámoltunk, eddig a Duster hobbiterepjáró a legsikeresebb Dacia-modell a magyar piacon, a január-májusi adatok szerint bekerült a legnépszerűbb járművek ötös toplistájába, közel hétszázas darabszámmal.
A Renault idén 60 ezer Lodgyt tervez Marokkóban gyártani, jövőre pedig legkevesebb 170 ezret. A Lodgy elsősorban azon családi vásárlóközönséget szólítja meg, akik mindeddig jellemzően használt gépkocsikkal közlekedtek, ám szívesen lépnének feljebb kedvező árfekvésű, új autó megvásárlásával - mondta a Napi Gazdaságnak Kismartoni Péter a Renault Hungária kommunikációs menedzsere. Magyarországon a három - 1.6 MPI 85, az 1.5 dCi 90 és az 1.5 dCi 110 - erőforrással rendelhető egyterű listaára 2 790 000 forinttól indul, igaz, hogy ezért az összegért csak a legkisebb motort, öt ülést, első légzsákokat és szervokormányt kapunk.
Az Ambiance felszereltségű modellekbe már rendelhető a plusz két ülés, az Arctic modellben a manuális klíma széria tartozék, a premiernek számító MEDIA NAV 7" 18 centiméteres érintőképernyős multimédia és navigációs rendszer azonban csak az Exception modellekben van benne. Az extra kényelem azonban 5 üléses változat esetén legkevesebb 4,490 millióba, 7 ülés esetén 4,640 millió forintba kerül. Benzines modell esetén 5,8 illetve 7,1 literes fogyasztást ígér a gyártó, a dízeleket 100 kilométerenként mindössze 4,2 illetve 4,4 liter gázolajjal kell feltankolni.
A román autógyártó tavalyi forgalma 15 százalékos növekedés mellett meghaladta a 3,1 milliárd eurót, nettó nyeresége 8 százalékkal 71 millió euróra nőtt. Mindez annak ellenére, hogy az értékesítés 4,3 százalékkal közel 328 ezer darabra csökkent. Az eladott Dacia modellek 70 százalékát külföldön értékesítette a Renault, a Duster a megrendelések több mint 50 százalékát adták. Magyarországon az év első négy hónapjában 1002 Daciát értékesítettek, 77 százalékkal többet mint tavaly. A Dacia piaci részesedése eközben elérte a 3,69 százalékot.