Január 5-én az Alaska Airlines egyik Boeing-gépének törzse utazás közben kiszakadt, mivel a kivitelező rosszul szegecselte azt össze, emiatt nem bírta a nyomást. Mindössze a szerencsének volt köszönhető, hogy az utasok nem sérültek meg súlyosabban.
A baleset következtében a társaság részleges repülési tilalmat vezetett be, amely elsősorban a Boeing 737 MAX 9-es gépekre vonatkozik – jegyzi meg a Reuters.
A folyamatos repülőgéphiány miatt hónapok óta küzd a légi közlekedés azzal, hogy lépést tartson a járvány után fellendülő turizmussal.
Az egyhetes Airline Economics konferencián Rob Morris, az Ascend by Cirium globális tanácsadó cég vezetője a lapnak azt mondta, a kereslet többé-kevésbé megvan, a krédés az, hogy a kínálat mikor éri utol.
Korábban a vállalat ezt 2026-ra vagy 2027-re látta bekövetkezni, ám a MAX-modellek válsága miatt már ezzel is lefelé kell kockázatot vállalni.
Az amerikai Szövetségi Légiügyi Hivatal a múlt héten arra utasította a Boeing-ot, hogy állítsa le 737 MAX gyártásának növelését, amíg a problémákat nem orvosolják.
A MAX a Boeing leggyorsabban értékesített modellje, melynek már két egymást követő évben (2018-2019) is szembe kellett néznie biztonsági krízissel, mely a szabályozó hatóságokat akkor arra késztette, hogy szigorítsák a fejlesztés, és most már a gyártás ellenőrzését is.
Mindezt épp akkor, amikor az Airbus és a Boeing növelni akarná a termelést, hogy felvehesse a tempót a megugró kereslettel.
Emiatt pedig a légitársaságoknak is hiánnyal kell számolniuk a költségeikben, valamint a kibocsátás csökkentéséhez szükséges új technológiák beszerzésében, melyek a vitel- és lízingdíjak drágulásához vezethetnek.
Udvarházy Ferenc István, az Air Lease ügyvezető elnöke szerint folytatódni fognak az általános ellátási kihívások, emiatt pedig kétséges, hogy az Airbus teljesíteni tudja azt a célját, miszerint 2026-ra havi 75 darab egyfolyosós repülőgépre növeli termelését.