A vállalat mintegy 15 000 munkahely megszüntetését tervezi 2021 nyaráig, erről pedig már értesítette a munkavállalói érdekképviseleteket. A vállalat 2020 őszén tervezi elindítani a folyamatot, ezért legkésőbb eddig szeretne a leépítésekről a partnereivel megállapodni - olvasható a közleményükben.
- Franciaországban 5 000
- Németországban 5 100
- Spanyolországban 900
- az Egyesült Királyságban 1 700
- a világ többi részén pedig 1 300 álláshely szűnik meg.
A fenti számok már tartalmazzák a franciaországi Stelia-nál és a németországi Premium Aerotec-nél korábban bejelentett leépítéseket. Ugyanakkor, nem tartalmazzák azt a körülbelül 900 munkahelyet érintő átalakítást, amelyről még a járványhelyzet előtt döntöttek a Premium Aerotec-nél, és amelyet a most, a globális átalakítással egy időben hajtanak végre.
A vállalat az összes lehetséges megoldást meg fogja fontolni, így például a közös megegyezést, a korai nyugdíjaztatást, vagy - amennyiben erre lehetőség nyílik - a hosszú távú részleges foglalkoztatást.
A döntés oka, hogy az a cégnél az elmúlt hónapokban közel 40 százalékkal esett vissza a kereskedelmi repülőgépek értékesítése, miközben az egész iparág soha nem látott válsággal néz szembe. Előrejelzések szerint a légiközlekedés legalább 2023-ig, de egyes előrejelzések szerint akár 2025-ig nem fog visszaállni a korábbi szintre.