A kutatás eredményeit összefoglaló csütörtöki közlemény szerint világszerte növekednek a családi vállalkozások, a 2011 során elért 65 százalékos értékesítési növekedés is ezt mutatja, szemben a 2010-es évvel, mikor kevesebb mint a fele volt ez az érték. A növekedés főleg Kelet-Európában, Latin-Amerikában és a Közel-Keleten volt számottevő. Csupán a megkérdezettek 19 százaléka tapasztalt értékesítési csökkenést 2011-ben, az előző időszaki 34 százalékhoz képest.
A jövőt tekintve, a családi vállalkozások nagyon optimisták, a következő öt évben 81 százalékuk számít stabil vagy gyors és egyben agresszív növekedésre. A bővülést tervezők 93 százaléka magabiztos cégének növekedési kilátásait illetően. A több mint 30 országban 1952 családi vállalkozás vezérigazgatójának megkérdezésével készült felmérés szerint a családi vállalkozások számára jelenleg a képzett munkaerő toborzása, illetve az örökítés megtervezésének folytonos problémája jelenti a legnagyobb kihívást. A megkérdezettek 43 százaléka számára jelent a képzettmunkaerő-toborzás problémát, míg 2010-ben, az előző felmérés alatt, csak 38 százalékuk említette a toborzást mint problémaforrást.
A külső tényezők között továbbra is a piaci körülmények, a kormányzati politika és szabályozás jelentik a legnagyobb kihívást. A kutatásban részt vett országok közül Görögországban a válaszadók 64 százaléka, Oroszországban a 49 százaléka és a Közel-Keleten a 46 százaléka jelezte, hogy mindez komoly problémákat okoz. A megkérdezettek 66 százaléka szerint az általános gazdasági helyzet jelenti majd az elkövetkezendő 5 év legnagyobb kihívását.
A családi vállalkozások úgy vélik, hogy struktúrájukból adódóan sok előnyt hordoznak - legfőképpen gyorsaságukat, rugalmasságukat, hosszú távú stabilitásukat tekintve. Kulcsszerepet játszanak az állásteremtésben, állandóságot jelentenek egy kiegyensúlyozott gazdaság számára és vállalkozó szelleműek is.
A kutatás megmutatja, hogy a családi vállalkozások úgy érzik, bizonyították hűségüket és megbízhatóságukat, hiszen még nehéz idők során is munkahelyeket teremtenek. Ugyanakkor elégedetlenek az állami támogatásokkal, és úgy vélik, nem becsülik igazán a gazdaságban betöltött szerepüket.
A PwC a 2012. június 7-e és szeptember 18-a között végzett felmérése során azon családi vállalkozásokat kérdezte meg, amelyek több mint ötmillió dolláros árbevétellel rendelkeznek.