Az Egyesült Államokban szeptemberhez képest egymillió új vásárlót szerzett az Aldi, ami nyilván hozzájárult ahhoz, hogy két számjegyű ütemben nőttek eladásai - írja a CNN. A német diszkontlánc 2200 egyesült államokbeli üzletében több mint tíz százalékkal bővült a fogalom - derül ki a Placer.ai adataiból.
Ez különösen jó teljesítmény annak tükrében, hogy egyébként az élelmiszer-értékesítés stagnált az országban. A siker hátterében az elmúlt hónapok jól ismert fejleményei állnak: a magas infláció a diszkontok felé tereli a fogyasztókat.
Egyértelmű vásárlói mozgást látni az olyan diszkontáruházak felé, mint az Aldi, a Trader Joe’s és a Lidl, - mondja RJ Hottovy, Placer.ai, elemző cég vezetője. Ez a vállalat a mobiltelefonok helyének meghatározásával is nyomon tudja követni a vásárlók számának változását a boltokban. A szakértő a magas élelmiszerárak miatt a folyamat folytatódását jósolja.
Mi lesz azután?
Nagy kérdés persze, mi lesz azután, ha a drágulás üteme alábbhagy. Melyik kiskereskedőnek sikerül olyan benyomást kelteni új vásárlóira, hogy azok ezt követően is kitartsanak mellette. Az Aldi például egy új szlogennel próbálkozik: An Aldi Thing, ami arra utal, hogy igyekszik meglepni a vásárlókat. Például egyes árukat dobozból kínálnak a polcokra pakolás helyett, ami lehetővé teszi, hogy olcsóbbak legyenek.
A cégvezetés úgy véli, hogy a legjobb, amit tehetnek, hogy megismertetik az új vevőkkel az Aldit. Persze eközben egy online vásárlási platformot is tesztelnek, mert haladni kell a korral. Szakértők szerint miután minden áruházlánc alacsony profitrátával dolgozik, fel van adva a lecke nekik, hogy megkülönböztessék magukat versenytársaiktól.
Elsőre a Lidlnek nem sikerült
Az amerikai piacra lépés az első körben a Lidlnek nagyon nem jött be. A boltlánc 2014-ben döntött arról, hogy kipróbálja magát Európán kívül: egyből a világ egyik legnagyobb és kegyetlen versenyt diktáló piacát, az amerikait vette célba.
2018-ban a Lidl és a Kaufland boltláncok tulajdonosa, a Schwarz-csoport akkori vezetője, Klaus Gehrig az elbénázott amerikai nyitást "páratlan katasztrófának" minősítette. Utána stratégiát váltott a Lidl és szépen lépeget előre az ottani piacon. (A Lidl amerikai "kalandjáról itt olvashat részletesen.)