Az elmúlt három hónapban az Aldi vásárlóinak száma 65 százalékkal emelkedett – ez mintegy másfél millió új vásárlót jelent -, a diszkontlánc piaci részesedése pedig 9,3 százalékra, 32 éves szigetországbeli történetének eddigi legmagasabb értékére nőtt. Ennek eredményeként a diszkont áruházláncot az Egyesült Királyság negyedik legnagyobb élelmiszerüzletének választották, átvéve a Morrisonstól ezt a címet.
A diszkontlánc tavaly 13,5 százalékpontos, 35,7 millió fontra csökkentett nyereségről számolt be, amit az árak csökkentésével, illetve nem emelésével, a fizetések emelésével no meg persze a világjárvánnyal kapcsolatos kiadásokkal magyaráz - írja a Grocery Gazette.
A fogyasztók igényeinek preferálása "mindig fontosabb lesz számunkra, mint a rövid távú profit
- mondja az Aldi UK and Ireland vezérigazgatója, Giles Hurley.
"A megélhetési válság súlyosbodik, és ezt háztartások milliói érzik meg az Egyesült Királyságban" - mondta Hurley. "Független kutatások azt mutatják, hogy a kedvezményeink időállóak, és ezért egyre többen váltanak az Aldi-ra. Mindent megteszünk annak érdekében, hogy fenntartsuk a hagyományos, teljes árú szupermarketekhez viszonyított kedvezményünket, és a lehető legalacsonyabb szinten tartsuk az élelmiszerárakat" - tette hozzá. Az Aldi tehát azt ígéri, hogy a növekvő költségek ellenére is az Egyesült Királyság legalacsonyabb árú szupermarketje marad.
A vállalat azt is megerősítette, hogy a következő 12 hétben 16 új üzletet nyit a folyamatban lévő 1,3 milliárd fontos terjeszkedési tervének részeként. Az egyéb beruházások - amelyek a két évre szóló, 1,3 milliárd fontos ígéret részét képezik - több tucat meglévő üzlet bővítését vagy áthelyezését, valamint az elosztóközpontok hálózatának és a technológiai infrastruktúrának a növekedést támogató fejlesztését foglalják magukban. A terjeszkedés idén több mint 6000 új munkahelyet teremt, ami a tavaly létrehozott 4500 állandó álláshelyet egészíti ki.