A lap úgy értesült, hogy a gazdasági minisztériumnak a kabinet elé döntésre beterjesztett javaslata szerint adókedvezmény formájában részesítenék 19 millió euró támogatásban a PSA autógyárat.
A PSA a maga részéről 165 millió eurót fordít az új modell gyártásához szükséges kapacitásbővítő beruházásra, amivel 420 új munkahelyet is létrehoz.
A támogatás kritikusai szerint egy új munkahely létrehozása így 44 ezer eurójába kerül a szlovák kormánynak, ami jóval magasabb a munkahelyteremtés megszokott átlagos költségénél. A KPMG üzleti tanácsadó cég elemzője, Lubos Vanco szerint a szlovák kormány a támogatással ráadásul külföldi munkavállalók alkalmazását is finanszírozza, "ami nonszensz".
Mindhárom Szlovákiába települt autógyár arra panaszkodik az utóbbi időkben, hogy egyre nehezebben talál megfelelően képzett munkaerőt a szlovák munkaerőpiacon. Nagyszombat térségében, ahová a PSA települt, februárban 3,9 százalékos volt a munkanélküliségi ráta, az üzemben foglalkoztatott 4200 alkalmazottból pedig 250 volt külföldi.
A szlovák kormány 166 millió euróval támogatta a PSA nagyszombati üzemének létesítését 2003-ban. A PSA akkor egymilliárd eurós beruházásra és 3500 munkahely létrehozására tett ígéretet.
A szlovákiai Nyitrán üzemet építő Jaguar Land Rover 130 millió eurós állami támogatásban részesült. A pálmát azonban a Volkswagen viszi el, amely az Sme számításai szerint 1998 és 2008 között 600 millió euró állami támogatást kapott Szlovákiában. A Zsolnán berendezkedett dél-koreai Kia pedig tizenegy év alatt 233 millió euró támogatásban részesült.