Örömmel értesítette az autóstársadalmat az Európai Autógyártók Szövetsége (ACEA) arról, hogy februárban immáron a hatodik egymást követő hónapban növekedtek az újautó-értékesítések az EU-ban. Ugyanakkor a 2013 februárjához képest elért nyolcszázalékos bővülés ellenére még mindig csak kicsit több mint 861 ezer új járgány talált gazdára, ami a második leggyengébb februári eredmény az ACEA 2003-ban kezdődött adatgyűjtése óta.
Az év első két hónapjában 6,6 százalékkal, közel 1,8 millió autóra bővültek az eladások az egy évvel korábbihoz képest. A legnagyobb piacok közül mindkét összehasonlításban a francia teljesített a legrosszabbul, amely kicsit zsugorodott. A német és a brit értékesítések hat százalék körüli tempóban bővültek január-februárban, míg Spanyolországban 13 százalékos ugrást jegyeztek fel a statisztikusok. Úgy tűnik, a spanyol autósok pótolják az elmúlt években elhalasztott vásárlásaikat.
A kelet-közép-európai régióban a Magyarországgal összehasonlítható újautó-piacok még mindig jobban teljesítenek. A tízmilliós Csehországban több mint 16 százalékos ugrás után majdnem 26,5 ezer új autót adtak el a kereskedők, az ötmilliós Szlovákiában több mint 23 százalékos emelkedéssel 11 ezer közelébe kúsztak fel az első két havi értékesítések. Magyarországon az ACEA adatai szerint közel negyedével, 9300-ra emelkedtek az újautó-eladások.
Megint a Dacia
Az autógyártók piaci részesedései stabilizálódni látszanak. A Volkswagené az uniós újautó-piac negyede, a PSA Peugeot-Citroen többéves szabadesés után megkapaszkodott 12 százalékon, a Renault 10 százalékkal a harmadik. Az utóbbi cégcsoporton belül a Dacia megint robbantott: két hónap alatt 36,5 százalékkal növelte eladásait.
A sok magyar szívéhez közel álló Suzuki több mint ötödével adott el több autót mint 2013 január-februárjában. Így majdnem 24 ezer új S logós járgányt helyeztek forgalomba az EU-ban. A bővülő piacot elsősorban a japán márkák tudták kihasználni, amelyek két számjegyű ütemben bővítették eladásaikat. A Mazda majdnem harmadával adott el több autót az idei év első két hónapjában, mint tavaly ilyenkor. A kedvez statisztika alól kivétel a zsugorodó Nissan.
A Hyundai-Kia koreai páros első tagja ezúttal váratlan, majdnem ötszázalékos zuhanást volt kénytelen elkönyvelni január-februárban, míg az utóbbi közel hat százalékkal növelte eladásait. A Peugeot-Citroen, az Opel, a Fiat, a BMW és a Mercedes kicsi egy számjegyű növekedést könyvelt el.