A vállalat csütörtökön azt közölte, hogy a június végével záródott három hónapban az eladások 1,9 százalékkal emelkedtek, elemezők 2,3 százalékra számítottak.
A negyedéves eredményeket gyengítette a brazil kamionosok tíz napig tartó májusi sztrájkja, miközben a cég szinte nem tudott árat emelni az erős versenyfeltételek közepette.
Kapcsolódó
Az Unilever ugyanakkor áremelésekre készül a második fél évben, mert várakozása szerint a devizaárfolyamok alakulása miatt drágulnak az alapanyagok.
Az Unilever első félévi forgalma 2,7 százalékkal nőtt, a szakértők nagyobb, 3 százalékos bővülésre számítottak.
A háztartási cikkeket gyártó cég hathavi részvényarányos adózott eredménye 1,22 euró volt, 7,8 százalékkal nagyobb az egy évvel korábbinál.
A nyereségnövekedés főként abból származott, hogy a cég több terméket adott el, mint egy éve, nem pedig áremelés következménye.
A fotó forrás: AFP Photo/John Thys.