A cseh online szupermarket, az öt országban futó Rohlik (itthon a Kifli.hu, a németeknél Knuspr) együttműködésre lép az Amazonnal, reményeik szerint ezzel felpörgetve a Rohlik németországi terjeszkedését – jelentették be a felek csütörtökön.
Az Amazonnak online szupermarkete az Amazon Fresh: Berlinben, Hamburgban és Münchenben is elérhető, vagyis ezzel a lépéssel az amerikai e-kereskedelmi óriás beengedte magához a németországi konkurenciát.
A Rohlik németországi cégét vezető Mark Hübner szerint a német Amazon Prime-előfizetők házhoz kaphatják a Knuspr tizenötezer árucikkes kínálatát. Az egyesített szolgáltatás még csak Berlin és környékén érhető el, de
- a következő hónapokban a frankfurti, valamint müncheni körzetekkel is bővítik;
- jövőre pedig Hamburgban is elindul a Knuspr;
- a következő években már több mint egy tucat német városban szeretnék elérhetők tenni a szolgáltatást.
Tomás Cupr Rohlik alapító-ügyvezető a Forbesnak elmondta, hogy:
közvetlenül a Knuspr szolgálja ki továbbra is a vásárlókat, az együttműködés a Rohlik elérésének bővítését célozza, és hogy megerősítse pozícióját a német piacon.
Veszteséges németek
A Rohlik öt országban havi több mint egymillió megrendelést teljesít, 2024-ben csoportszinten már egymilliárd euró fölötti bevételre számítanak – 2023-ban ez még csak 700 millió euró volt. 2030-ra Európa-szerte már harminc városba szeretnének eljutni.
Az anyacég németországi vállalata csoportszinten 20 millió euróra rántotta le a tavalyi veszteséget. Jövőre már nullszaldóval zárná az évet a cseh tulajdonú cégcsoport.
Tomas Cupr kiemelte, hogy München már minden hónapban profitot termel, a bajországi siker kulcsát a raktár automatizációban látja az ügyvezető. Épp ezért a jövőben általánossá tennék az automatizált raktárakra épülő modellt.
Jellemzően két év után hoz nekik nyereséget egy ilyen intézmény, újabb két év míg visszajöjjön az ára, vagyis az ötödik évben kezdenek el ténylegesen pénzt hozni az automatizált tárolóhelyiségek.
Négy éve törtek be a magyar piacra, és felforgattak mindent
Négyéves fennállása alatt a Kifli több mint 200 ezer ügyfelet szolgált ki, ezzel a „Kifliváros” Magyarország második legnagyobb települése lehetne Budapest után, Debrecent megelőzve. Nomen est omen, avagy a név kötelez: a vásárlók kedvenc terméke a nosztalgia kifli, ebből vesznek a legtöbbet az online élelmiszerbolttól.Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!