Az Amazon és a Walmart olyan új üzletpolitikán dolgozik, amelyben a vásárlók megtarthatják a nem kívánt termékeket és a pénzt is visszautalják nekik - írja a Charged Retail.
Ez a modell olyan termékekre vonatkozna, amelyeket a visszaküldés után már nehezen vagy egyáltalán nem tudnának értékesíteni, ezért ez plusz költséget jelentene a vállalatok számára. A megreklamált termékek ugyanis extra fuvart is jelentenek, amely általában a költségek 15-20 százalékát teszi ki.
A szokatlan üzletpolitika gondolata azért születhetett meg, mert a globális ellátási válság súlyosan érinti az online kereskedőket is, ugyanis brutálisan megnövekedett plusz kiadások (benzin- és energiaár) mellett dolgoznak, amiket a cégek nem akarnak áthárítani a fogyasztókra.
A világjárvány kirobbanása óta ráadásul kevesebb amerikai vásárló merészkedett fizikai boltokba, hogy visszavigye a hibás vagy nem tetsző termékeit. Ezért a webshopos vásárlásaikon keresztül tették mindezt, 70 százalékkal megnövelve ezzel a reklamált termékek számát az Egyesült Államokban.