A fogyasztók a meredek árengedményeket kihasználva elektronikai cikkeket, ruházati cikkeket és háztartási kisgépeket cseréltek le az Adobe felmérése szerint, amely az összes amerikai kiskereskedő online költését nyomon követi az Amazon éves nyári kiárusítása során.
„Most már egyértelmű, hogy a Prime Day katalizátorként hatott ezekben a főbb kategóriákban, a fogyasztók elég komoly árengedményeket kaptak ahhoz, hogy megnyomják a vásárlás gombot” – mondta Vivek Pandya, az Adobe elemzője a Bloombergnek.
Az Amazon közölte, hogy a nagyszabású kiárusítás újabb rekordot döntött az eladott termékek számát illetően, de konkrét értékesítési adatokat nem hoztak nyilvánosságra.
Egy átlagos amerikai háztartás körülbelül 152 dollárt költött az Amazonon a Prime Dayen, ami némileg alacsonyabb a tavalyinál – derült ki a Numerator piackutató cég adataiból, amely 35 588 háztartás költését követte nyomon. A legkelendőbb termékek közé tartoztak a fehérjeturmixok, az Amazon Fire TV Stick streaming eszköz és a Glad márkájú szemeteszsákok.
Az Amazon 2015-ben indította el a Prime Day-t, hogy új előfizetőket vonzzon magához, akik évente összesen 139 dollárt fizetnek a szállítási kedvezményekért, a videóstreamingért és egyéb előnyökért.