A repülőtér szerint, az intézkedésekre különösen az őszi időszakra eső ünnepek idején van szükség. Ha az összes menetrend szerinti járaton minden helyet eladnának, akkor a repülőtérnek 3500-zal több utasa lenne, mint amennyit naponta kezelni tud.
A Schiphol először júliusban korlátozta a repülőtérről induló utasok számát a biztonsági személyzet hiánya miatt. A Dutchnews szerint az utasok továbbra is hosszú sorokban várakoznak az indulásra, nőtt a lekésett járatok száma is, annak ellenére, hogy a repülőtéren 200 új biztonsági alkalmazott kezdte meg a munkát. A Schiphol azt ajánlja, hogy az utasok már négy órával a járatindulás előtt jelenjenek meg a repülőtéren.
Az uniós jogszabályok értelmében az utasok jogosultak kártérítésre a késések és járattörlések miatt. A kártérítések benyújtására szakosodott holland cégek szerint, idén eddig 70 ezer igénylést nyújtottak be, mintegy 60 millió euró értékben - írta az MTI.
Londonban is léptek
Felfüggesztette a British Airways brit légitársaság a jegyek értékesítését a londoni Heathrow-ról induló rövid távú járataira augusztus 8-ig a legnagyobb forgalmú brit repülőtéren fennálló kapacitáshiány miatt.
A felfüggesztés nagy-britanniai és európai úti célokat is érint. A légitársaság szerint a jegykiadás leállításától függetlenül korábban megvásárolt jegyeiket az utasok szükség esetén át tudják foglalni.