Az amerikai vállalat 2019-es pénzügyi évének második, március végével zárult negyedévében 58 milliárd dollár bevételre tett szert. Ez 5 százalékkal alacsonyabb az egy évvel korábbinál, ugyanakkor nagyobb az elemzői várakozások átlagában szereplő 57,4 milliárd dollárnál.
A cég adózás utáni negyedéves nyeresége 11,6 milliárd dollár lett, 16 százalékkal kisebb az egy évvel korábbinál. A március végével záródott három hónapban a részvényarányos nyereség 2,46 dollár volt, nagyobb a várt 2,36 dollárnál.
Az iPhone-készülékek eladásából származó bevétel éves összevetésben 17 százalékkal, 31 milliárd dollárra zuhant. A legjelentősebben Kínában csökkent az eladás, ahol az amerikai cégnek egyre nagyobb konkurenciát jelent több helyi vállalat, mint például a Huawei és Xiaomi - írta az MTI.
Az Apple a tavalyi döntésének megfelelően nem közölte, hogy pontosan mennyi iPhone, iPad és Mac készüléket értékesített.