A tavalyi rangsort vezető Apple a második helyre csúszott vissza. Márkaértéke 16,2 százalékkal, 297,5 milliárd dollárra csökkent. Részvénypiaci értéke egyébként nemrég került 3 ezer milliárd dollár fölé.
Az idei lista harmadik helyezettje 281,4 milliárd dollárral, a Google.
Ugyancsak megtartotta negyedik helyét a Microsoft, amelynek a márkaértéke 191,6 milliárd dollár volt.
Ötödik a Samsung (82,7 milliárd dollár), hatodik a TikTok (65,7 milliárd dollár), hetedik a Facebook (59 milliárd dollár), nyolcadik a WeChat kínai csevegőszolgáltató (50,2 milliárd dollár), a kilencedik az Instagram (47,4 milliárd dollár), a tízedik pedig a Huawei (44,3 milliárd dollár).
A leggyorsabban növekvő technológiai márka idén a japán NTT DATA informatikai szolgáltató volt (+55 százalék, 8,9 milliárd dollár). A második helyet a növekedés tekintetében a LinkedIn közösségi hálózat foglalta el, márkaértéke 49 százalékkal, 15,5 milliárd dollárra nőtt.
Értéküket tekintve olyan nagyra nőttek a legnagyobb amerikai technológiai cégek, hogy kiszorítják a többi társaságot a tőzsdeindexekből. A Nasdaq 100 index ezért átalakításra szorul. Bővebben>>>
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb
Megjött a döntés: ez történik csütörtöktől az üzemanyagárakkal
Pénzes boríték helyett keserű szájíz: sok a dühös munkavállaló
Bele ne főzze semmibe, inkább vigye vissza!
Óriási zuhanás a kutakon, ekkor érdemes tankolni
Kezd beütni a baj, látogatási korlátozást rendeltek el egy magyar kórházban
Tűz után jön a számla: 30 százalékos kieséssel számol a Mol jövő őszig
Zombihajók, CIA, precíziós csapások – Trump rejtett háborút indított?
Lezárult a vizsgálat: ezért tankoltak vizet a benzinkúton, fizetnek a károsultaknak
Véget vet az EU az orosz gáznak: megszavazták, Magyarország perre megy