Éves szinten nagyságrendileg 1 milliárd dollárost veszteséggel működik az Apple TV+, a cég működésére rálátó források szerint elsősorban presztízscélokat szolgál az amerikai cég streamingszolgáltatása.

The Information belső forrásokra alapozott riportja szerint a veszteség egyik fő oka, hogy a vállalatnak a start óta eltelt bő fél évtized alatt sem sikerült megfelelő nagyságrendű előfizetői közösséget toboroznia. A lapnak nyilatkozó nevük elhallgatását kérő megszólalók szerint tavaly nagyjából 45 milliós közönsége volt a szolgáltatásnak. Míg a szektor éllovasa, a Netflix mindeközben több mint 300 millónyi előfizetővel büszkélkedhet.

Nagy költségű saját produkciók 

Elsősorban a divízió működtetéséhez, ennek részeként a saját produkciók gyártásához kötődik a nagy mínusz. A tűzhöz közeli források szerint a cég 2019 óta évente több mint 5 milliárd dollárt fordít az Apple TV+ finanszírozására. 

Ez az egyetlen olyan üzletág az amerikai cég egyre szélesebb és a vállalati bevételek egyre nagyobb szeletét szállító szolgáltatási portfóliójában, amelyik nem képes profitábilisan működni. 

Igaz, a források szerint éppen csak pluszban jár több másik kisebb részleg is, mint például az Apple Arcade, az Apple Music és az Apple News+. A nem rentábilis működésére reagálva az Apple vezérigazgatója tavaly 500 millió dollárral megvágta a büdzsét. Tim Cook egyúttal megkérdőjelezte az olyan nagy költségvetésű filmek gyártásának értelmét, mint amilyen a 200 millió dolláros Argylle, amely a jelek szerint sem az előfizetői számokat, sem a nézettségi statisztikákat nem emelte meg látványosan.

Presztízs projekt 

A cégvezetés azonban az eredeti üzleti tervek alapján sem számíthatott sokkal jobb nyereségességi mutatókra – írja a Bitport.

Más streamingszolgáltatásokhoz hasonlóan az Apple TV+ esetében sem várták, hogy az indulás után rögtön nyereséges lesz, belső információ szerint  úgy kalkuláltak, hogy a szolgáltatás az első 10 év során 15 és 20 milliárd dollár közötti veszteséget produkál majd. Ez nagyjából összevethető a 2020 őszén indított Disney+ teljesítményével, amely tavaly tavaszig 11,4 milliárd dollárnyi működési veszteséget könyvelt el. Igaz, az azt követő negyedévben már az első pozitív periódusnak örülhettek

Ha profitábilis működés nem is, különféle filmes díjak kötődnek az Apple TV+-hoz, következésképpen presztízst hoz a cégnek a streamingszolgáltatása. 

A majd 100 milliárd dolláros éves tiszta nyereségnél járó Apple eredményeit nem terheli túlságosan a streamingre kiszórt évi 1 milliárd. Az eredeti elképzelések szerint nem is feltétlenül az előfizetői szám megugrásától várták a bevétel növekedését, hanem attól, hogy elkezdnek egyéb almás termékeket is vásárolni az Apple TV+ felhasználói.