A dán óriás szerint az áremelkedés az angol font folyamatos értékcsökkenésének közvetlen következménye - értesült a Retailgazette. Amennyiben az árfolyam nem "épül fel", akkor további áremelés jöhet a brit üzletekben. A Legónak fontos a brit piac, így például a társaság a közelmúltban nyitotta meg úgynevezett zászlóshajó boltját Londonban, amely jelenleg a legnagyobb a világon.
Márpedig a kilátások nem jók: a brit statisztikai hivatal eheti jelentése szerint a Brexit, valamint a font gyengülése most kezd hatással lenni a nagy-britanniai kiskereskedelmi árakra.
Korábban már néhány világcég áremelést jelentett be a szigetországban. Nagyon határozottan lépett a techszektor: jövő januártól a Microsoft, az Apple, a HP és a Dell 10 és 20 százalék közötti mértékben növeli üzleti szolgáltatásai és szoftverei árát a font magas volatilitása miatt.
A bajok már a napi fogyasztási cikkek piacára is begyűrűztek: a Unilever mintegy 20 terméke - közöttük a Hellman's majonéz és a Carte D'Or jégkrém - árának emelését kezdeményezte az Egyesült Királyságban. A drágulás átlagos mértékét 5,2 százalékra lőtte be az FMCG-multi.