A korábbi ügyféljelzések után 2016. január vége óta újabb mintegy 120 fogyasztói panasz érkezett az MNB-hez amiatt, hogy a ciprusi székhelyű IronFX Global Ltd. az ügyfelek megbízása ellenére nem teljesít kifizetést, vagyis a befektetők kérés ellenére sem jutnak hozzá pénzeszközeikhez. Az ügyfélmegkeresések többsége angol nyelvű formanyomtatvány, amelyet az érintettek többsége vélhetően több olyan európai jegybanknak, pénzügyi felügyeletnek is megküldött, amelyek tagállamában az IronFX Global Ltd. befektetési szolgáltatást végez. Emellett csak februárban már közel ötven magyar ügyfélpanasz is érkezett az MNB-hez.
Az IronFX Global Ltd. Magyarországon határon átnyúló szolgáltatást végez, így nem az MNB, hanem a ciprusi pénzügyi felügyeleti hatóság (Cyprus Securities and Exchange Commission, CySEC) felügyeli. A CySEC a jogszabályok megsértésének gyanúja miatt 2015. augusztus 6. óta vizsgálja az IronFX Global Ltd. tevékenységét. Korábbi jelzése szerint a CySEC vizsgálatának lezárása után annak eredményeit közzé fogja tenni az alábbi linken elérhető honlapján, és szükség esetén folyamatos tájékoztatást nyújt majd.
A CySEC 2016. január 1-étől hatályos, az ezévtől beadandó ügyféljelzésekre vonatkozó angol nyelven elérhető új panasztételi eljárása szerint az érintett befektetőknek elsőként a pénzügyi szolgáltatóhoz kell bejelenteniük panaszukat. A ciprusi jog szerint az IronFX Global Ltd.-nek a panasz beérkeztét követő öt napon belül írásban jeleznie kell a fogadást az érintett ügyfélnek. A panasz elutasítása, nem megfelelő elintézése esetén a kártérítési igények a peren kívüli vizsgálatában hatáskörrel rendelkező pénzügyi ombudsmannak jelenthetők be a complaints@financialombudsman.gov.cy e-postacímen. Végső esetben pedig a kártérítési igény a ciprusi bíróságon érvényesíthető.