A hivatal azokat az eseteket vizsgálja, melyeknél a Teslákban 2016 óta használt önirányító rendszer okozhatott balesetet.
Eddig 14-en haltak meg Teslákban és 15-en megsérültek, amióta a fejlett gépjárművezetés-támogató rendszert bevezették a gépkocsikban.
Kapcsolódó
A Tesla önirányító rendszerét – mely automata kormányzást, fékezést és gyorsítást tesz lehetővé – már korábban is vizsgálták amiatt, hogy egy esetben indokolatlanul fékezett, egy másik esetben pedig az autópálya leállósávjában parkoló sürgősségi járműveknek ütközött.
Az NHTSA által vizsgált 35 esetből eddig csak háromnál sikerült egyértelműen kizárni, hogy az irányítórendszer miatt történt volna a baleset.
Az amerikai hatóság a Teslák mellett Volvót, Cadillac-et, Lexust és Hyundai-t érintő közúti baleseteket is vizsgál.