Figyelembe véve az autógyártásban mostanra kialakult chiphiányt, minden jel arra mutat, hogy a probléma hosszabb távon fékezi az ágazat termelését, azaz elhúzódhat bőven 2022-re is. Ennek eredményeként az európai autógyártók várhatóan lényegesen lassabban lábalnak ki a gazdasági válságból, mint arra korábban számítani lehetett - derül ki Eric-Mark Huitema, az Európai Autógyártók Szövetsége (ACEA) elnökének nyílt leveléből.
Más szóval nem lesz elég új autó a vásárlói kereslet kiszolgálására, így hosszú sorok alakulhatnak ki az autóra várók között. Az EU újautó-piacán az eladások csökkenését figyelhettük meg, ami szeptemberben még súlyosabbá vált. Ebben a hónapban 23,1 százalékos visszaesést jegyeztek fel az ACEA statisztikusai, aminek eredményeként 1995 óta ez volt a leggyengébb első őszi hónap az adatgyűjtés kezdete óta.
Kapcsolódó
A kérdés tehát az, hogy miként lehetne ezen változtatni. Mindenekelőtt a beszállítói láncok akut betegségét kell orvosolni Az első számú célnak a mikrochipellátás javításának kell lennie európai szinten, ehhez pedig chipgyártást kell bővíteni Ez nem pusztán a legfejlettebb félvezetőket érinti, hanem a viszonylag egyszerűbbeket is, amelyekből sokat hasznának az autókban. Az ACEA szerint az EU-nak és a kontinens kormányainak mielőbb teljesíteniük kell ezzel kapcsolatos ígéreteiket.
Legolvasottabb
Bepöccentek az oroszok, irgalmatlan pénzt követelnek Európától
Váratlan fordulat a bankszámláknál, minden lakossági ügyfelet érint
Német autóipari sokk: három óriás profitja eltűnt, Magyarország is veszélyben
Családi megbetegedéseket is okozhatnak a házi készítésű finomságok
„Segítünk kifizetni” – Orbán legérzékenyebb pontjára tapintott az észt elnök
Eddig kell rettegve lesni a postaládát, hogy érkezik-e bírság
Újabb alapvető élelmiszer árát csökkenti a Lidl
Ruszin-Szendi Romulusz nem katona többé
Riadót fújtak: vészesen zsugorodik az ország legnagyobb édesvízi tavának vízszintje