Ők, mint a BMW-beruházást a városban menedzselő cég sem tudnak annál többet, mint amit az autógyár tavaly augusztusban utoljára kommunikált (legalább 1000 fős gyár indul). Azt viszont megerősítette Póser, hogy nagyon erős elkötelezettséget érzékelnek a németek felől a gyár megépítésére - olvasható a portálon.
Jelenleg is a városban tárgyalt a BMW-felsővezetők egy delegációja, hogy az előkészítés szükséges technikai részleteit egyeztessék. Az Észak-Nyugati Gazdasági Övezetben kijelölt több száz hektáros terület régészeti munkáinak végén járnak, ezután a közművesítés következik majd, és ennek végeztével tudják átadni a BMW-nek az előkészített és felfejlesztett területet - mondta Póser.
A mexikói, egyesült államokbeli és németországi új BMW-gyárak tapasztalatai alapján (bejelentéstől a termelésig mennyi idő telt el), illetve abból kiindulva, hogy a BMW egyik új márkája tavaly jelent meg, arra következtetnek, hogy 2023-2024-ben kezdődhet meg a termelés Debrecenben. A tavaly nyári debreceni beruházás bejelentés után egy német lapjelentés szintén 2023-as gyárindítással kalkulált.
Azt továbbra sem tudják, hogy konkrétan melyik típus(oka)t fogják majd a városban gyártani, mert erről nem közölt még információkat a német autógyártó, éppen ezért a beszállítói lánc sem tudott még felállni, ehhez igazodva. Mivel összesen 94 beszállító cége van Magyarország területén, így a beszállítói lánc viszonylag gyorsan ki tud majd épülni, illetve a beszállítást gyorsan meg tudják majd szervezni az érintett cégek, amint tisztul a kép.