Jókora mínuszt hozott össze augusztusban az uniós autópiac, idén eddig legnagyobb mértékben - éves összevetésben 8,4 százalékkal - 1 millió 40 ezerre csökkent az eladott új autók száma az EU-ban az Európai Autógyártók Szövetsége (ACEA) legfrissebb adatai szerint.

Vesztesek

Az év első nyolc hónapjában pedig 2,6 százalékkal zsugorodott a piac, ami közel 9,5 millió új autót jelent. A márkák többsége veszteséget volt kénytelen elkönyvelni. A legnagyobb viszaesést az Alfa Romeo produkálta, közel 50 százalékkal kevesebb autót adott el, mint egy évvel korábban. Jelentősen csökkent a Renault, a Fiat, a Honda, a Porsche és a Nissan eladásai, ezek a márkák 12-27 százalékos csökkenéssel zárták a szóban forgó időszakot.

Nyertesek

Számos márka viszont növekedést ért el. A Fiat-csoporthoz tartozó Lancia/Chrysler 30 százalékkal több autót adott el, a Lexusokból 14 százalékkal több fogyott, de mindkét márka bőven 100  ezer alatti eladást produkált. A Dacia is a nyertesek között van: közel 407 ezer új autót adott el, ez pedig több mint 10 százalékos pluszt jelent.

Szintén növelte eladásait a Smart, a Mitsubishi, a Seat, a Citroen, a Volvo, a Mercedes, a Skoda, a Toyota, a Kia és a BMW, ezek a márkák 0,5-9 százalékos emelkedést értek el.