A Bloomberg beszámolója szerint a Toyota 1,73 millió autót - Corolla és Camry modelleket vegyesen hívott vissza világszerte azért, mert az aggodalmak szerint a légzsákot felfújni hivatott alkatrész hibás működése deaktiválhatja az utasoldali frontlégzsákokat illetve működésbe hozhatja az automatikus övfeszítőket. A visszahívás Észak-Amerikában 580 ezer, Európában 490 ezer Toyotát érint, míg a Honda globálisan 1,14 millió, a Nissan 480 ezer, a Mazda pedig 45,5 ezer járművet hívott vissza a Reuters tudósítása szerint.

A Toyota január végén már bejelentett egy, szintén légzsákhiba miatti visszahívást az Egyesült Államokban, ami 1,3 millió Corolla és Matrix modellt érintett, továbbá közel 600 ezer Lexust ablaktörlő-gondok miatt kellett ellenőrizni. Ezt megelőzően a Toyota 14 millió autóját volt kénytelen visszahívni a szervizekbe 2009−2010-ben különböző hibák miatt. A legnagyobb visszhangot kiváltott esetek azok voltak, amikor a gázpedál beragadását okolták a nem egyszer tragédiával végződött balesetekért. A Toyota ezek kapcsán hangsúlyozta, hogy egyetlen független vizsgálat sem mutatott ki végzetes technikai hibát autóinál.

Visszatérve a mostani visszahívási akciót kiváltó lehetséges légzsákhibához, a Toyota öt megtörtént esetről számolt be hozzátéve, hogy egyik sem okozott sérülést vagy balesetet. A visszahívással érintett autókat 2000 novembere és 2004 márciusa között gyártották. A légzsákokat is gyártó Takata Corp. részvényeinek árfolyama 11 százalékkal esett a tokiói tőzsdén, miközben a Toyota 5,3 százalékkal erősödött.

A Toyota magyarországi honlapján csütörtök reggel még nem volt információ arról, hogy a visszahívás hány hazai autót érinthet. Tavaly közel 20 ezer magyarországi Toyotát (Yaris, Auris, Corolla és RAV4 modelleket) rendeltek szervizbe, miután a vezetőoldali elektromos ablakemelő központi kapcsolójának ellenőrzése vált szükségessé. Ez a probléma világszerte 7,4 millió autó visszahívását tette szükségessé 2012 őszén.