A Magyarországon két üzemmel rendelkező vállalat prognózisa szerint az első fél évben Európában tovább hanyatlik a termékei iránti kereslet, és talán a másodikban javul a helyzet, de erre nem építenek. A cég legnagyobb versenytársa, az amerikai Whirlpool hasonlóan látja a helyzetet: idén nem vár növekedést európai értékesítésében. A két vállalat így az észak-amerikai piacon csatázhat, amelyen a Whirlpool termékei felét, az Electrolux 30 százalékát értékesíti.
A svéd vállalat üzemi eredménye - az egyszeri tételek figyelmen kívül hagyásával - 720 millió koronára (108,6 millió dollár) csökkent az első negyedévben az egy évvel korábbi 907 millióról, ám ezen belül az európai, közel-keleti és afrikai piacon 96 százalékkal, 11 millió koronára zuhant a profit. Az USA-ban 457 millió euróra nőtt a nyereség a tavalyi 131 millió koronáról.