A Malév csődjének hatására jelenleg a reptéri forgalom mintegy 53 százalékát a fapados társaságok adják. Az átalakulás és forgalom csökkenés automatikusan magával hozta az utasösszetétel változását, ezt pedig az autókölcsönzők is megérezték.
A Malév leállásának hatására februárban a reptéri bérlések száma észrevehetően csökkeni kezdett, ennek egyik legfőbb oka, hogy a fapados légitársaságok több olyan utast vonzottak, akik kevesebbet költenek és autót sem bérelnek - tájékoztat Haraszti Géza, az Avis Autókölcsönző magyarországi vezetője.
A reptéri autókölcsönzésben tapasztalt negatív tendencia viszonylag hamar megfordult és újra növekedésnek indult azoknál a kölcsönzőknél, akik időben felismerték a megváltozott helyzet negatív következményeit. Az Avis vezetője szerint a cég észlelve, hogy a Malév leállása fokozott hatással lesz mind az utasforgalomra, mind az utasösszetételre, jelentős energiát fektetett az új, nemzetközi ügyfelek, illetve olyan cégek bizalmának elnyerésére, akik nemrég jelentek meg a magyar piacon. Ennek köszönhető, hogy az ezer főre jutó bérletek száma már májusban elérte a Malév-csőd előtti időszakot, sőt egy kicsit meg is haladta, és beállt az ezer utasra eső 1,8-2 bérlés.
Haraszti szerint különösen a céges autóbérlés terén lehet ismét növekedésről bezsélni, hiszen az üzleti utasok eljutva a Liszt Ferenc repülőtérre jellemzően bérautóval folytatják útjukat Magyarországon. A tavalyi év első háromnegyed éves időszakához képest az Avis reptéri iroda forgalma összességében 15 százalékkal nőtt - jegyezte meg Haraszti. Az autókölcsönzők esetében a reptéri bérletek mintegy 70-75 százalékát céges ügyfelek adják, ezért kiemelt szerepük van a forgalom alakulásában. Általánosan tekintve a reptéri bérletek egy autókölcsönző cég forgalmának 30-70 százalékát jelentik, cégtől, szolgáltatótól függően.