A Eurocopter csoport 1992-ben a francia Aerospatiale-matra és a német DaimlerChrysler Aerospace helikopter divízióiból jött létre. Jelenlegi tulajdonosa az EADS (European Aeronautic Defence and Space Company), amely jövő évtől az Airbus Group nevet viseli. Akkortól a helikoptereket előállító csoport neve Airbus Helicopters lesz.
Az aktuális magyarországi helikopter-beszerzési tenderrel kapcsolatban, újságírói kérdésre Thomas Hein, az Eurocopter Európáért felelős kereskedelmi és ügyfélkapcsolati alelnöke elmondta: "tudunk arról, hogy mind a Magyar Honvédség, mind a magyarországi légi-mentőszolgálat helikopter flottájának teljes cseréjére készül. Az Eurocopter előnyös ajánlatot tud adni mindkét géptípusra, így a magyarországi igényeknek megfelelő (katonai és civil mentési) feladatok végrehajtására alkalmas vegyes flotta állhatna fel".
Hozzátette: a különböző típusú feladatokra képes gépek alkatrészei jórészt közösek, ezért a flotta üzemeltetése olcsó, a hasonló repülési jellemzők pedig a pilóták kiképzését könnyíti meg. Mivel a Eurocopter teljes körű szolgáltatást nyújt, így a gépek üzemeltetéséhez, javításához, a személyzet kiképzéséhez is támogatást tud nyújtani, amely növeli a gépek üzembiztonságát és folyamatos rendelkezésre állást is biztosít.
A jelentős németországi érdekeltségekkel rendelkező Eurocopter gyártja többek között az EC135-ös és EC145 könnyű kétmotoros helikoptereket, amelyek a világ legnépszerűbb rendőrségi és a mentőhelikopterei. Európában minden második mentőhelikopter EC135-ös, a magyar légi-mentők is ezt a típust használják.
A legmodernebb helikopterek és helikopter-alkatrészek - beleértve az Airbus ajtókat - a németországi Donauwörth-ben fejlesztik, tesztelik, gyártják és javítják. A kétmotoros EC135, EC145 és Cougar gépeken kívül a Tiger harci helikoptert és az NH90 szállító helikoptert is itt állítják elő.
Az Eurocopter forgalma 2012-ben 6,3 milliárd euró volt, amely 16 százalékkal haladta meg az előző évi árbevételt. A bevétel hozzávetőleg felét adják a civil légi járművek. A forgalom 72 százaléka származott exportból, úgy hogy 28 százaléka Franciaországból, Németországból, és Spanyolországból került ki. A bevétel 49 százaléka az új járművek ellenértéke, 42 százaléka a javítás-felújításból, míg a maradék 9 százalék az egyéb tevékenységekből származik.