Jobban teljesített a vártnál a német Adidas, a világ második legnagyobb sportszergyártója, némi aggodalomra csak az ad okot, hogy lassult az értékesítés növekedése Kínában. Ez ugyanis azt sejteti, hogy az olimpia keltette vásárlási hullám után viszonylag mély hullámvölgy következhet a cég életében - írja a Reuters. Az árbevétel - azonos devizaárfolyamon számolva - hét százalékkal, 3,52 milliárd euróra bővült a második negyedévben az egy évvel korábbihoz képest, az üzemi nyereség 256 millió euró lett.
A foci Európa-bajnokságot és a londoni olimpiai játékokat is támogató Adidas nyugat-európai eladásai öt százalékkal bővültek az első negyedévben elért hét százalék után, Kínában azonban 13 százalékra lassult az ütem 26 százalékról. A vállalat néhány helyi versenytársával kemény harcot vív az ázsiai ország kevés márkatudatos vásárlójáért, ezért különösen fontos lenne a piacszerzés tempójának fenntartása.
Újraélesztésre szorul a Reebok
Rossz hírről adott számot a cég a Reebokkal kapcsolatban. Amellett, hogy visszaesett a márka futócipői iránti kereslet, felbomlott az NFL amerikaifutball-ligával kötött szerződés és Indiában "kereskedelmi szabálytalanságok" rontják a Reebok piaci pozícióit. Az utóbbi piacon 2013 újra kezdik a márka felépítését és beperlik a korábbi menedzsmentet. Az Adidas már áprilisban jelezte, hogy ez az átszervezés 70 millió eurójába kerül.
A cégvezetés kicsit javította az egy részvényre eső éves nyereségre vonatkozó előrejelzését. Eszerint a korábbi 3,58-3,75 euró helyett immáron 3,68-3,75 eurót várnak.