A nettó nyereség 1,49 milliárd dollár lett, szemben az ennél egymilliárddal magasabb 2011. második negyedévi eredménnyel, de a részvényenként 90 centes profit jobb a Reuters 74 centes elemzői konszenzusánál. A GM európai leányvállalata megúszta 361 millió veszteséggel a negyedévet - egy évvel korábban még 102 milliós profitot hozott a második negyedév -, miközben Joseph Spak, az RBC Capital Markets elemzője például 528 millió dollár mínuszt jelzett előre. Az árbevétel 37,6 milliárd dollár lett, ami valamivel elmarad a tavalyitól és az elemzők várakozásától is. A csökkenés magyarázata a dollár erősödése.
A GM észak-amerikai divíziója szintén jobban teljesített a várnál, ám ez részben annak köszönhető, hogy bizonyos kiadásokat áttoltak a harmadik negyedévre. Dan Akerson vezérigazgató az európai és a latin-amerikai piacon jelentkező nehézségek legyűrését látja a legnagyobb feladatnak. A cégvezetés egyelőre nem tudja megjósolni, mikor válhat újra nyereségessé a több mint egy évtizede veszteséget termelő európai leányvállalat. Azt is bejelentették, hogy a GM marketingfőnökének váratlan hét eleji távozása nem jelenti a terület felforgatását, egyebek mellett tovább folytatják a marketingtevékenység világszintű egységesítését.
2011. II. n.-év | 2012. II. n.-év | |
Árbevétel | 39,4 | 37,6 |
Adózott eredmény | 2,52 | 1,49 |
Forrás: Reuters |