A nettó nyereség 1,49 milliárd dollár lett, szemben az ennél egymilliárddal magasabb 2011. második negyedévi eredménnyel, de a részvényenként 90 centes profit jobb a Reuters 74 centes elemzői konszenzusánál. A GM európai leányvállalata megúszta 361 millió veszteséggel a negyedévet - egy évvel korábban még 102 milliós profitot hozott a második negyedév -, miközben Joseph Spak, az RBC Capital Markets elemzője például 528 millió dollár mínuszt jelzett előre. Az árbevétel 37,6 milliárd dollár lett, ami valamivel elmarad a tavalyitól és az elemzők várakozásától is. A csökkenés magyarázata a dollár erősödése.

A GM észak-amerikai divíziója szintén jobban teljesített a várnál, ám ez részben annak köszönhető, hogy bizonyos kiadásokat áttoltak a harmadik negyedévre. Dan Akerson vezérigazgató az európai és a latin-amerikai piacon jelentkező nehézségek legyűrését látja a legnagyobb feladatnak. A cégvezetés egyelőre nem tudja megjósolni, mikor válhat újra nyereségessé a több mint egy évtizede veszteséget termelő európai leányvállalat. Azt is bejelentették, hogy a GM marketingfőnökének váratlan hét eleji távozása nem jelenti a terület felforgatását, egyebek mellett tovább folytatják a marketingtevékenység világszintű egységesítését.


General Motors-adatok (milliárd dollár)
2011. II. n.-év2012. II. n.-év
Árbevétel39,437,6
Adózott eredmény2,521,49
Forrás: Reuters