A német DUH környezetvédelmi civil szervezet olyan teszteredményeket mutatott be, amelyek szerint a Mercedes egyik dízelmotoros autója az európai szabványokban megengedettnél jóval több nitrogén-oxidot bocsát a levegőbe. A Volkswagen amerikai károsanyag-kibocsátási botránya, amely euró-tízmilliárdos költséget okoz a cégnek, hasonló eredményeket hozó vizsgálatokkal kezdődött a nyár végén.
A DUH a svájci Alkalmazott Tudományok Egyetemének kísérletére hivatkozott, amelyben egy 2011-es Mercedes modellt teszteltek. Az autó, amelyet meleg motorral az új európai tesztelési ciklusnak vetettek alá, a limitnél kétszer több nitrogén-oxidot bocsátott ki.
A Mercedeseket gyártó Daimler szerint megkérdőjelezhetőek a svájci professzorok eredményei, mivel nem világos milyen hőmérsékleti és terhelési körülmények között, milyen állapotban lévő autót vizsgáltak.
Repül a nehéz kő...
A cég ennek ellenére elismeri, hogy az autók leírásában vállalat károsanyag-kibocsátási mutatok jelentősen eltérhetnek a valós használat során mért adatoktól.
A DUH hasonló vádakat fogalmazott meg az elmúlt időszakban az Opellel és a Renault-val szemben is, amelyeket mindkét autógyártó tagadott. (A francia cég egyik minivanja esetén 25-szörös eltérést mértek.) A ZDF tévétársaság a BMW-t vádolta a károsanyag-kibocsátási korlátozások megsértésével szintén a svájci intézet adataira támaszkodva. Ez a cég is tagadja a vétséget.
Eközben a stuttgarti államügyészség bejelentette, hogy vizsgálatot indított a Robert Bosch GmbH beszállító ellen. A gyanú szerint ez a vállalat is részt vett a VW károsanyag-kibocsátási csalásában. A Bosch dízelmotor-szabályozó rendszereit számos nagy autógyártó használja. A cég együttműködik a hatósággal.