A pénzintézet véletlenül 176 millió dollárt, nagyjából 570 milliárd forintot küldött ki 75 ezer tranzakcióban december 25-én – írja a CNBC.
A hiba akkor történt, amikor 2000 üzleti számla kifizetéseit kétszer dolgozták fel, ami azt jelentette, hogy egyes alkalmazottaknak megduplázódott a bére, és a beszállítók is többet kaptak, mint amire számítottak.
A bank közölte, hogy a kettős kifizetéseket egy ütemezési probléma okozta, amelyet mostanra már orvosoltak.
A bank most megpróbálja visszaszerezni a téves kifizetéseket, amelyek közül sok a rivális bankok által működtetett bankszámlákra érkezett.
"Sajnáljuk, hogy egy technikai probléma miatt néhány vállalati ügyfelünktől származó kifizetés tévesen duplikálódott a címzettek számláján" - mondta a Santander szóvivője a CNBC-nek.
"Egyik ügyfelünk sem károsult emiatt, és az elkövetkező napokban keményen dolgozunk számos bankkal az Egyesült Királyságban a duplikált tranzakciók helyreállításán".
A Santander azt közölte, hogy a pénzösszegek visszaszerzésének folyamata egy iparági folyamat, amelyet "banki hiba helyreállítási eljárásnak" neveznek. Hozzátette, hogy az eljárásnak megfelelően megkezdte a munkát más bankokkal, és ezek a bankok igyekeznek majd visszaszerezni a véletlen kifizetéseket ügyfeleik számláiról.