A Huawei csoport 2016-ban 521,6 milliárd jüan (71,38 milliárd euró) értékesítési árbevételre tett szert, 32 százalékkal magasabbra az előző évinél. A működési eredmény 47,51 milliárd jüan volt 2016-ban 3,8 százalékkal nagyobb a 2015-ös 45,78 milliárd jüannál.

A nettó nyereség a 2016-os év eredménye után 37,1 milliárd jüan (5,08 milliárd euró) lett, 0,4 százalékkal magasabb az előző évi 36,9 milliárd jüannál.

Kínában a Huawei csoport forgalma 41 százalékkal, az európai, közel-keleti és afrikai (EMEA) régióban 22 százalékkal, az ázsiai-csendes-óceáni térségben 36 százalékkal, az amerikai kontinensen 13 százalékkal, a fennmaradó régiókban 50 százalékkal növekedett.

A Huawei hálózati berendezés üzletága az ipari digitalizálásban, a felhő alapú szolgáltatásokban, valamint a dolgok internete (IoT) terjedésében rejlő lehetőségeket felismerve 23,6 százalékkal, 290,56 milliárd jüanra növelte forgalmát tavaly.

A különböző iparágak és kormányzati intézmények számára infokommunikációs infrastruktúrát szállító vállalati üzletág 47,3 százalékkal, 40,66 milliárd jüanra növelte a forgalmát.

A lakossági mobilkészüléket gyártó üzletág 43,6 százalékkal, 179,80 milliárd jüanra növelte forgalmát részben az előző évinél nagyobb eladásoknak, részben pedig a modellpalettában a prémium készülékek növekvő részarányának köszönhetően. A Huawei 139 millió okostelefont értékesített 2016-ban, 29 százalékkal többet, mint 2015-ban, miközben a globális okostelefon piac az amerikai IDC piackutató cég adatai szerint mindössze 0,6 százalékkal bővült.

Kutatás-fejlesztési beruházások finanszírozásra a Huawei tavaly 76,39 milliárd jüant (10,5 milliárd euró, 11,0 milliárd dollár) fordított, 14,6 százalékkal többet a 2015-ös 59,60 milliárd jüannál, ami viszont 15,1 százalékkal haladta meg az előző évit.