A koronavírus-járvány dacára a lengyel elektromos autóbuszok exportja új erőre kapott, immáron Lengyelország az EU legnagyobb villanybuszexportőre, megelőzve Belgiumot - írta a Business Insider Polska. Ráadásul szakemberek szerint az elkövetkezendő években a hidrogén üzemanyaggal működő buszok is slágertermékké válhatnak a lengyel exportban.
Az elektromobilitás járványállónak bizonyult, az elmúlt évben a pandémia ellenére nőtt az elektromos meghajtású járművek értékesítése az autóktól a buszokig. A lengyel szállítók 2017-ben az EU e-busz exportjának 10 százalékát adták, ami 2020 első tíz hónapjára 46 százalékra nőt. Ennek a növekedésnek köszönhető az lengyelek elsősége ezen a piacon, ahol nem csak a belgákat (36 százalékos részesedés), hanem a cseheket (hét százalék), a németeket (négy százalék) és a hollandokat (két százalék) is lepipálták.
Kapcsolódó
Az elektromos autóbuszokon kívül a következő években a hidrogén meghajtású buszok is jelentős szerepet fognak játszani a lengyel kivitelben. A Solaris buszgyár 2019-ben mutatta be ilyenfajta autóbuszát, amelyre azóta 57 megrendelést kapott. A szakértők emlékeztetnek arra, hogy Lengyelország néhány éve a e-buszok gyártására és exportjára specializálódott. Ilyen járműveket gyárt Poznan melletti üzemében a Solaris, a Volvo és a MAN Truck&Bus pedig 2020 októberében állt elő ezzel a termékével.