A szeptemberrel zárt harmadik negyedévben a BMW AG 26,667 milliárd euró, az előző évi azonos időszakban elértnél 7,9 százalékkal magasabb értékesítési árbevétel mellett 32,9 százalékkal 2,289 milliárd euróra növelte kamat és adófizetés előtti (EBIT) eredményét. A csoport nyeresége a harmadik negyedévben 2018 harmadik negyedévéhez képest 11,5 százalékkal 1,546 milliárd euróra emelkedett - írta az MTI.
A harmadik negyedévben a BMW AG 630 ezer autót gyártott, 2,2 százalékkal többet az előző évinél, eladásait pedig 3,6 százalékkal 613 ezerre növelte.
A BMW harmadik negyedévi eredménye meghaladta az elemzői várakozásokat mind az EBIT, mind a bevételarányos jövedelmezőség tekintetében. A vártnál jobb eredmény az új, magas árfekvésű SUV modellek piaci sikerének tulajdonítható.
A 2018-as bázisértéket mindemellett az új járműmodellek típusengedélyének kiadásához szükséges új emissziós tesztelési eljárás, a WLTP szeptemberi bevezetése szorította lejjebb.
Márkák szerinti bontásban a harmadik negyedévben a BMW eladásai 3,7 százalékkal 525 ezerre, a Mini eladásai 2,6 százalékkal 86 ezerre, a Rolls-Royce eladásai 41,6 százalékkal 1243-ra növekedtek. Az autóipari üzletág bevételarányos jövedelmezősége 2,2 százalékponttal 6,6 százalékra javult a harmadik negyedévben.
A BMW AG harmadik negyedéves eredmény beszámolójában megerősítette korábbi éves előrejelzését. A csoport adó előtti eredménye eszerint "jelentős mértékben csökken" majd a tavalyihoz képest.
Az autóeladások a 2018-as 2,490 millióhoz képest kismértékben növekednek majd és új rekordot érnek el. Az autóipari üzletág bevételarányos jövedelmezősége viszont egy folyamatban lévő trösztellenes eljárás költségeire elkülönített összeg miatt a tavalyi 7,2 százalék után az idén 4,5 és 6,5 százalék között alakul majd, 1,0-1,5 százalékponttal az eredetileg tervezett 6-8 százalék alatt. A motorkerékpár üzletág eladásai jelentősen növekednek majd, a bevételarányos jövedelmezőség pedig 8,1 százalék után 8-10 százalék között alakulhat.