A müncheni székhelyű vállalat árbevétele 2,9 százalékkal 25 milliárd 23 millió euróra, az adó- és kamatfizetés előtti (EBIT) eredménye pedig 6,3 százalékkal 2 milliárd 746 millió euróra csökkent a második negyedévben. A Reuters által megkérdezett elemzők ennél alacsonyabb, 2,69 milliárd eurós adó- és kamatfizetés előtti profitra számítottak.
A BMW adózás előtti nyeresége (EBT) 2 milliárd 873 millió euróra rúgott április-júniusban, ami 6,0 százalékkal kevesebb mint az egy évvel korábbi 3,05 milliárd euró. A tiszta haszon 6,1 százalékkal 2 milliárd 82 millió euróra esett vissza. (Mikor készül el az első debreceni BMW? Kiderült!)
A nyereséget elsősorban az elektromos és az önvezető autók fejlesztését célzó magas költségek fogták vissza. A devizaárfolyamok alakulása ugyancsak kedvezőtlen hatást gyakorolt - írja az MTI.
Az idei első fél évben a BMW árbevétele 4,0 százalékkal 47,7 milliárd euróra, az adó- és kamatfizetés előtti (EBIT) eredménye pedig 4,8 százalékkal 5,47 milliárd euróra mérséklődött.
A BMW-csoport úgy a második negyedévben, mint az első fél évben rekordszámú autót értékesített. A második negyedévben éves összevetésben 0,7 százalékkal több, 637 ezer 878 darab BMW, Mini és Rolls-Royce típusú autót adtak el, miközben 6,3 százalékkal több, 652 ezer 981 autót gyártottak. Az első fél évben 1,8 százalékkal, 1 millió 242 ezer 507-re nőtt a tulajdonosának átadott új autók száma, a gyártás pedig 4,3 százalékkal 1 millió 316 ezer 314-re emelkedett.
A BMW megerősítette idei céljait, miszerint a tavalyinál valamivel több autó értékesítéséből nagyobb bevételre tesz szert, a csoport adózás előtti nyeresége pedig a tavalyival azonos szintet ér el.
Fotó forrása: Shutterstock