A légitársaságoknak kötelezően át kell vizsgálniuk a Boeing 737NG típusú gépeket, amelyek az 1990-es évek óta vannak forgalomban, és világszerte 810 repülőt vizsgáltak át tüzetesen. A gépek 5 százalékánál, 38 repülőnél találtak olyan repedéseket a szárnyakat a géptesthez rögzítő villákon, amelyek javítást igényelnek - közölte a Boeing. A vállalat arról nem számolt be, hogy mely légitársaságok üzemeltetik a problémás gépeket, de a brazil Gol légitársaság 11 gépéről tudni lehet, hogy emiatt nem repülhetnek, míg az amerikai Southwest Airlines két repülőt nem enged felszállni ilyen okokból.
A 737NG a típus korábbi változata, amelyeket a Boeing a 737 Maxszal akart kiváltani, ám a 737 Maxokat világszerte a földre parancsolták, miután két, típushibából adódó tragédiában csaknem 350 ember vesztette életét. A 737NG-k repedéseit először olyan gépeknél fedezték fel, amelyeket utasszállítóból teherszállítóvá alakítottak át.