A repülőgyártó legnépszerűbb modelljének újraindítása elengedhetetlen ahhoz, hogy a vállalat talpra állhasson a súlyos adósságból. A modellre vonatkozóan 4200 légitársaság adott le megrendelést.

A Reuters hírügynökség három egymástól független forrása szerint a termelés múlt hét pénteken állt helyre, a Boeing azonban nem nyilatkozott az ügyben. Mike Whitaker, a Szövetségi Légügyi Hivatal vezetője szerint ugyanakkor még nem indult újra a 737 MAX termelése, de ebben a hónapban még valóban megtörténhet.

A vállalat korábban azt tervezte, hogy havi 56 darab 737 MAX modellt gyárt le, ezt azonban egy sor kudarc akadályozta: az ellátási lánccal kapcsolatos problémák, balesetek, a pandémia és egy számos idén felmerült biztonsági aggály és fokozott szabályozási ellenőrzés, valamint a közelmúltbeli sztrájk.

A légiügyi hivatal januárban havi 38 darab 737 MAX gyártását korlátozta, miután az Alaska Airlines 737 MAX 9-es repülőgépéről egy ajtópanel lerepült repülés közben.

Boeing: megduplázódhat a világ légiflottája

Kiadta a következő húsz évre szóló előrejelzését az amerikai repülőgépgyártó. Az erópai Airbushoz hasonlóan a kereslet megkétszereződésére számítanak.
Ha többre kíváncsi, itt olvashat tovább.