A minőségi probléma nem befolyásolja a repülésbiztonságot - közölte a vállalat, hozzátéve, hogy értesítette a Szövetségi Légügyi Hatóságot (FAA). A Boeing azon dolgozik, hogy megállapítsa, hány repülőgépen található a hibás alkatrész.
A Boeing közölte, hogy az alkatrészeket a Leonardo nevű beszállítójuk biztosította, amely az olaszországi székhelyű Manufacturing Processes Specification (MPS) cégtől vásárolta az elemeket. Az MPS már nem beszállítója a Leonardónak, erősítette meg utóbbi társaság. Az olasz Leonardo részvényei emiatt veszteséggel, 7%-os mínuszban zártak csütörtökön. A Boeing részvények ára 1,4%-kal csökkent a napközbeni kereskedésben - írja a Reuters.
A Leonardo közleményében azt írta, hogy a problémák az MPS-nek tulajdoníthatók. A Leonardo szerint az MPS "az ügyészek vizsgálata alatt áll, ezért a Leonardo (károsult fél), és nem viseli az üggyel kapcsolatos esetleges költségeket". Az MPS nem reagált azonnal a kommentárra vonatkozó megkeresésre.
A problémás alkatrészek közé tartoznak a padlógerendát a törzsrészben rögzítő szerelvények, valamint más távtartók, konzolok és kapcsok.
A le nem szállított repülőgépeket átdolgozzák, a már utasokat szállító repülőgépek pedig a Boeingnél átesnek egy felülvizsgálati eljáráson, és megkapják az FAA megerősítését.
A hibát akkor fedezték fel, amikor a repülőgépgyártó a 787-es más problémáival küzdött, amelyek miatt május óta a gyártást csökkentették és a szállítást leállították.
A problémák 2020 szeptemberében kezdődtek, amikor az FAA közölte, hogy gyártási hibákat vizsgál. Az ezt a típust használó légitársaságok nyolc repülőgépet vontak ki a forgalomból. A Boeing öt hónapos szünet után márciusban tudta újraindítani a 787-esek szállítását - hogy aztán májusban ismét leállítsa azokat, miután az FAA aggályokat fogalmazott meg a javasolt ellenőrzési módszerrel kapcsolatban.
Júliusban az FAA közölte, hogy néhány Dreamliner esetében gyártási minőségi problémát találtak a repülőgép orrának közelében, amelyet ki kell javítani, mielőtt a Boeing leszállíthatná a megrendelőknek.