Az Austrian Airlines hat Boeing 777-200ER repülőgépéből négyet vonnak be a cápabőr fóliával az idei év decembere és a jövő év márciusa között.

A Lufthansa Technik és a BASF által kifejlesztett, körülbelül 50 mikrométeres bordákból álló, a cápabőr különleges szerkezetére hasonlító Aero Shark bevonat javítja a repülés közbeni súrlódási ellenállást, így csökkentve az üzemanyag-fogyasztást és a szén-dioxid-kibocsátást.

A Boeing 777-200ER változat most először kapja meg ezt a technológiát, 830 négyzetméternyi fólia kerül a törzs kritikus részeire és a hajtóműgondolákra.

A 2017 óta fejlesztett technológia járatonként egy százalék üzemanyag-megtakarítást eredményez, amely a négy gép esetében, négy éves élettartammal számolva összesen mintegy 2650 tonnával csökkenti a felhasznált  üzemanyagmennyiségét és több mint 8 300 tonnával a szén-dioxid kibocsátást. A megtakarítás körülbelül 46, Bécsből New Yorkba tartó járatnak felel meg – írja az Airportal.hu. 

A Lufthansa Csoport flottájának eddig 17 tagját szerelték már fel Aero Shark bevonattal, köztük német légitársaság egy Boeing 747-400, a Swiss 12 Boeing 777-300ER, valamint a Lufthansa Cargo négy Boeing 777F gépét.